вул. Горького, 4, смт Маневичі, 44600, тел/факс. (03376) 2-12-88, е-mail: manosvita@ukr.net

Кушнір Алла Миколаївна

Кушнір Алла Миколаївна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель ЗОШ І-ІІІ ст.. №1 смт. Маневичі

 

Суть і зміст досвіду

 

Емоційне виховання учнів  на уроках української мови та літератури

 

Кожен педагог, крім того, щоб дати дитині знання, прагне виховати у ній ніжне, чуйне серце, хоче, щоб вона пізнала світ, що її оточує, не тільки, розумом, а й душею. Саме тому вчитель вирішила працювати над проблемою «Емоційне виховання учнів на уроках української мови і літератури». У своїй роботі використовує різні типи уроків: традиційний урок, урок-подорож, урок-казку,  урок-етюд, урок-гру та інші. Добирає на кожен урок такий матеріал, який би залучав до співпереживання, розкривав виразність та красу рідного слова.

Мовник переконаний, що музика, зокрема твори Чайковського, Бетховена, Вівальді, не тільки вносять мир, спокій у душ, а й породжують в дитячій уяві прекрасні образи. На своїх уроках прагне навчити школярів відчувати красу в усьому: в природі, людських стосунках, у слові - тому, що вона породжує тільки благородні почуття, позитивні емоції. Завжди намагається робити так, щоб діти частіше посміхалися, бо вважає, що коли урок пройшов без усмішки, він був неповноцінним. Адже «хвилинки-веселики», окрім оздоровчого ефекту, сприяють формуванню гумористичної культури, навчають глибше й чутливіше розуміти та відчувати гумор.

Робота вчителя показує, що на емоційну сферу дитячої свідомості неабиякий вплив мають творчі завдання. Написання переказів, пейзажних етюдів, віршів свідчить про те, що учні не просто пишуть, а намагаються висловлюватися, передавати настрій, враження, створювати образ, добирати влучне виразне слово.

У процесі роботи на уроках української літератури педагог використовує різні методи, прийоми навчання: лекційну розповідь, бесіду, коректоване читання, читання в особах, рольові ігри, роботу в парах, групах. Поєднання індивідуальних, групових і фронтальних видів робіт допомагає сформувати у школярів позитивну мотивацію навчання. Своє завдання, як вчителя, вбачає у тому, щоб зробити навчання цікавішим, захоплюючим, таким, що викликає тільки позитивні емоції.

Працюючи над своєю проблемою, Кушнір A.M. переконалась, що найважливішими . інструментами впливу на духовний світ учня є художній твір, слово вчителя, краса навколишнього світу, в яких найяскравіше виражаються почуття - весь емоційний діапазон людських відносин.

 

Форми поширення досвіду

·                  

Участь в районному конкурсі «Творчі сходинки педагогів Волині»;

·                  

Участь в районному конкурсі «Вчитель року»;

·                  

Виступи на засіданнях методичних об’єднань;

·                  

Проведення відкритих уроків.

Адреса досвіду: Волинська область Маневицький район, смт. Маневичі Маневицька ЗОШ І-ІІІ ст.. №1

 

 

 


Методист                                                                                          Н.П.Павлюк