вул. Горького, 4, смт Маневичі, 44600, тел/факс. (03376) 2-12-88, е-mail: manosvita@ukr.net

Кирилюк Галина Юхимівна

Кирилюк Галина Юхимівна – вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії , старший вчитель

загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Чорниж

Суть і зміст досвіду:

Творче використання педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського                     

Багаторічний досвід, знання і використання творчого надбання

В.О. Сухомлинського допомогли Галині Юхимівні розробити різні форми роботи: спостереження, дослідницьку діяльність у природі, хвилинки – роздуми, хвилинки – милування, допитливості, цікавинки, мислення, хвилинки емоційно – чуттєвого спілкування. Розгляд екологічних ситуацій з його творів , завдань з екологічного та морального виховання, допомагають дітям пізнати і зрозуміти світ під час уроків, екскурсій і в позакласній роботі.

 Суть досвіду Кирилюк Г. Ю. полягає у формуванні національної свідомості учнів, батьків, вчителів. Мета виховної роботи – виховання в школярів почуття гордості за свій народ, родину, які зберегли мову, звичаї і традиції своїх пращурів.

           Практична значимість досвіду педагога  полягає у тому, що яскраві сильні враження, які закарбувались в пам’яті на все життя під час родинних свят, допомагають зрозуміти, що батьківський дім – основа школи для кожного, де людина пізнає самого себе, досліджує свій рід, вивчає і зберігає звичаї і традиції.

           Використовуючи на уроках, виховних заходах твори В. О. Сухомлинського, вчитель вчить сприймати природу, співпереживати слабшим, допомагати меншим, творити добро і словом, і ділом. Діти мають можливість аналізувати свої вчинки з точки зору совісті, сумлінності.

          Системність використання творчої спадщини В. О. Сухомлинського на уроках в початкових класах допомагає навчити бачити, а не просто дивитись, чути, а не просто спостерігати, доторкнутись до природи серцем. Використовуючи поради видатного педагога, Галина Юхимівна вчить дітей читати так, щоб вони вміли читаючи думати, й думаючи читати. Тому з техніки читання в неї завжди хороший результат.

         Педагогічна скарбничка творчості Василя Олександровича глибинна, і вчителька не копіює його ідеї. А аналізує та враховує потреби сучасного учня, завдання відбирає ті, які потрібні для оптимізації навчального процесу в школі ХХІ ст.. Його багатогранна творчість надихає її на пошуки та впровадження інноваційних технологій навчання. Вона переконана, що найкращу оцінку уроку ставлять допитливі, зацікавлені оченята дітей, їх бажання здобувати знання. Часто на уроці діти стають розвідниками, слідопитами, краєзнавцями. Педагогічний хист її не тільки в проведенні уроків- змістовних і захоплюючих. Це і вміння вислухати, підтримати, додати впевненості своїм учням.

         Форми поширення досвіду:

-        

проведення відкритих уроків;

-        

виступи на семінарах, засіданнях методобєднань;

-        

участь в районному конкурсі «Творчі сходинки педагогів Волині»,  обласному - «Початкова школа ХХІ ст.»;

Адреса досвіду: Волинська обл., Маневицький район, ЗОШ І-ІІІ ст. с. Чорниж.

 

Методист                                                                  Деркач Л. В.