вул. Горького, 4, смт Маневичі, 44600, тел/факс. (03376) 2-12-88, е-mail: manosvita@ukr.net

Хомич Ніна Андріївна

                                      Хомич Ніна Андріївна

                                      вчитель початкових класів,

                        спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

         НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІступенів №2-гімназії ім..А.П.Бринського»

 

                                            Суть і зміст досвіду:

«Комплексний підхід до навчання учнів оптимальному читанню»

Читання в початковій школі виступає особливим предметом, який одночасно є засобом навчання молодшого школяра та інструментом вивчення будь-яких навчальних предметів загальноосвітньої школи.

Ефективність роботи з читання у початкових класах значною мірою залежить від того, як вчитель конкретизує основну навчальну мету (формувати в учнів читацькі навички), як визначає завдання роботи. Недостатня чіткість формувань щодо базових питань навчання читання може негативно впливати на розв’язання проблеми в цілому.

Навчити дитину добре читати непросто. А саме тому Хомич Н.А. велику увагу приділяє формуванню швидкого читання у молодших школярів. Її уроки насичені для учнів цікавою розумовою працею, невимушеним спілкуванням, образним сприйманням того, про що вони читають. Уміння читати старається довести до такого ступеня автоматизму, щоб сприймання зором і свідомістю значно випереджало вимовляння вголос.  Вчитель стверджує, що, доки дитина не навчилася вільно, виразно, свідомо читати, книга не може стати для неї справжнім джерелом збагачення, оновлення і розвитку знань. Навчити дітей читанню за допомогою серії таблиць, система роботи з якими допомагає не лише оволодіти високою технікою ознайомлення з текстами, а й спрямована на виховання людини, закоханої у книгу, в рідну мову, знавця літературної спадщини свого народу. Окрім того використання таких таблиць дає змогу багаторазовим не набридливим повторенням досягти миттєвого прочитання будь-якого складу, позитивно впливає на пам’ять, розвиток уваги, пізнавального інтересу. Аби досягти поставленої мети, вчителька використовує на уроках різні прийоми, види роботи над текстом. Ігри добукварного, букварного періоду і, насамкінець, такі, що сприяють виробленню і вдосконаленню навичок читання. Значну увагу вчителька приділяє урокам позакласного читання. В центрі уроку читання робота над розвитком зв’язного мовлення. При цьому вона спирається на спостереження школярів з природою, на їхній життєвий досвід, на різноманітний ілюстративний матеріал. Вчить школярів виділяти найсуттєвіше, що підвищує ефективність засвоєння виучуваного і запобігає втраті і інтересу до читання.

На уроках рідної мови ведеться велика робота щодо вироблення грамотного та швидкого письма учнів. В повній мірі використовуються такі ефективні прийоми, як коментування орфограм, різні типи словникових вправ з елементами програмового контролю, різноманітні диктанти і списування, аудіювання, виразне читання текстів, діалогічне мовлення. Найважливіші мовні навички і вміння удосконалюються протягом усіх років навчання.

Форми поширення досвіду:

-                         

участь у районному та обласному конкурсі «Творчі сходинки педагогів Волині»;

-                         

участь у районному конкурсі «Вчитель року»;

-                         

виступи на семінарах, засіданнях методоб’єднання;

-                         

проведення відкритих уроків;

Адреса досвіду:

Волинська обл.., смт.Маневичі, НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІступенів №2-гімназія ім..А.П.Бринського».